Prima ancu di principià, deve parlà di u studiu chì hè statu appena svelatu da una certa amministrazione governativa dipendente da u guvernu di i Stati Uniti è di ciò chì ne dice. bucu chì presenta u stratu d'ozonu di u nostru pianeta, vi diceremu chì ùn hè micca stata cumpletamente chjosa o pò esse chjosa à cortu andà, ma piuttostu, à u cuntrariu di ciò chì pò parè, hà righjuntu u so minimu di tutti i tempi.
Dopu à sta piccula intruduzione, assai necessariu per sapè di sicuru di chì si parla è soprattuttu di cosa Luntanu da questu hè u mumentu per cumincià à ùn preoccupassi micca di u statu di u stratu d'ozone chì copre a Terra è chì hè cusì necessariu per noi per sopravvivere. A verità hè chì, cum'è cunfirmatu da i scentifichi incaricati di u studiu, pare ch'ella cummencia à chjude, ancu s'ellu hè sempre troppu prestu per festighjà qualcosa.
Index
- 1 D'ottobre scorsu u foru in u stratu d'ozonu hà raghjuntu u so minimu storicu
- 2 A fossa capace di ozonu, à stu ritmu, ùn si prevede micca di esse chjosa finu à a fine di u XNUMXu seculu.
- 3 (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []). push ({});
- 4 Stu minimu storicu hè statu dovutu à una variabilità naturale
D'ottobre scorsu u foru in u stratu d'ozonu hà raghjuntu u so minimu storicu
U studiu à u quale si riferisce hè quellu chì hè statu appena presentatu cunghjuntamente da circadori di l'Amministrazione Naziunale Oceanica è Atmosferica è di a NASA è, secondu i risultati chì sò stati ghjunti in questu, apparentemente u foru hà righjuntu u so massimu storicu l'11 di settembre quandu hà righjuntu 12.123 XNUMX milioni di chilometri quadrati per inizià a so ripresa graduale di ghjornu in ghjornu.
Cum'è un dettagliu, vi dicu chì stu studiu hè più cà interessante perchè e duie amministrazioni anu monitoratu u statu è l'estensione di u foru in u stratu d'ozonu dapoi u 1985 Dunque, i risultati ch'elli ponu ghjunghje sò di solitu abbastanza credibili è significativi, dunque quandu parlanu di alti è bassi storichi, a nostra curiosità aumenta considerevolmente.
A fossa capace di ozonu, à stu ritmu, ùn si prevede micca di esse chjosa finu à a fine di u XNUMXu seculu.
Andendu in un pocu di più di dettu, vi diceraghju chì u modu per misurà e dimensioni di u foru in u stratu d'ozone hè fattu via satellitu. Paragunendu queste misurazioni cù quelle di l'anni precedenti, scopre chì, sistematicamente, presenta generalmente u so massimu ogni settembre, data da chì cumencia à calà. Era stu listessu mese d'ottobre quandu a so dimensione hà prisentatu u so minimu dapoi l'anni ottanta.
Senza dubbitu, simu di fronte à una seria di cunclusioni abbastanza incuragenti, soprattuttu se tenemu in contu chì l'annu scorsu, in questa occasione, una squadra di ricercatori di u Massachusetts Institute of Technology hà presentatu una serie di documenti in cui anu fattu capì a cumunità intera scientifica quellu avianu trovu testimunianze chì u foru in u stratu d'ozonu cuminciava à chjudesi. A stu mumentu è secondu stu studiu, a so chjusura definitiva ùn si ferà, à sta velocità, finu à a fine di u XNUMXu seculu.
In una nota negativa, vi diceremu chì purtroppu a guarigione di u stratu d'ozone pare rallentà per via, tra l'altru, di u fattu chì livelli di cloru è bromu i prisenti sò sempre troppu significativi, qualcosa chì non solu li impedisce di chjude, ma u rende ancu più grande. Almenu, se avemu evidenze chì i guverni cercanu per tutti i mezi, o hè ciò chì i so dirigenti dichjaranu, di pudè frenu l'emissioni di clorofluorocarburi in l'atmosfera.
Cum'è cummentatu Paul A Newman, Direttore Scentificu di u Prugramma di Scienze di a Terra à u Centru di Volu Spaziale Goddard di a NASA:
U foru in u stratu d'ozonu prisente in l'Antartide era eccezziunale debule quist'annu. Eccu ciò chì ci aspittemu di vede date e cundizioni climatiche in a stratosfera antartica.
Sicondu e cunclusioni di i scentifichi, pare chì a riduzione di dimensione di u foru di l'ozone sia in gran parte da causa un vortici antarticu instabile è più caldu, un sistema di bassa pressione in rotazione in sensu urariu in l'atmosfera annantu à l'Antartide chì hà cuntribuitu significativamente à riduce a furmazione di nuvuli pulari in a stratosfera bassa.
Un cummentariu, lasciate u vostru
Ùn sò micca da induve avete ottenutu sta nutizia, ma tutte quelle chì aghju lettu dicu solu chì hà cessatu di espansione, da quella à a chiusura ....